keskiviikko 29. kesäkuuta 2011

Hius kriisi!

 
Tästä ei tukka enää paljoa pahene

Olen pelistä katsonut hiuksiani ja miettinyt niiden olevan ihan kivat. Olen elänyt siinä luulossa, että hiukseni on graafisesti leikatut ja viileän blondit. Olen välillä tuskastellut hiusteni näyttävän kellertäviltä ja oransseilta mutta värjättyäni ne muutama viikko sitten lähes silverillä värillä uskoin niiden olevan jo lähes valkoiset. Olen myös tuskastellut tukkani näyttävän välillä kuivalta ja huonokuntoiselta, mutta vuosi sitten leikatun polkkatukan takia olen uskonut hiusteni olevan melko hyväkuntoisen näköiset. Kunka pahasti se peili voikaan tehdä tepposet? Mutta nyt juhannuskuvia selaillessani olen palannut maanpinnalle, mun tukkanihan on aivan järkyttävä!

Oikeasti hiukseni siis ovat päälaelta hopean vaaleat ja muuttuvat latvaa kohden aina vain kellertävimmiksi, how nice! Otsatukan leikkaaminen on pistänyt epäröimään idean loistavuutta, mutta olen uskonut sen vain tekevän kasvoistani lapsekkaamman söpöt. Ei pidä paikkaansa! Otsatukka saa otsani näyttämään älyttömän korkealta ja naamani muistuttaa potkupalloa. Sekä otsatukka itsessään on aina liian pitkä ja rehottaa kuivan näköisenä vaikka tekisin sille mitä. Nyt siis tarvitaan pikaista muutosta, mutta mitä? Mikä sopisi naamaan mihin ei sovi mikään?

Ensimmäisenä pelastuksena suunnittelen leikkauttavani hiuksiini kerroksia, ettei se olisi näin peruukin näköinen potta taka jee jeellä. Latvoista pitäisi varmaan myös nyppäistä, niin vähän kuin mahdollista, pois huonoimmat yksilöt. Hiuksilla kun on menossa ikuisuusprojektiksi osoittautunut kasvatus operaatio ja latvojen kunto pitäisi ottaa huomioon, vaikka haluaisin radikaalisti vaaleamman tukan. Elikkä jos lompakon nyörit vaan sallivat haluaisin raidoittaa hiukset tuhkan vaaleilla ja tyven harmaan ruskealla. Kyseinen setti on tukkaani laitettu ennenkin ja se toimi loistavasti kun siinä ei näy juurikasvua moneen kuukauteen. Eli värin olen nyt päättänyt kylmemmän värinen sen olla pitää!
 
Just tän väriset kutrit haluaisin. Ehkä ihan vähän vaaleammat

 Entäs otsis sitten? Leikkaisinko otsiksen vain lyhyemmäksi ja jatkaisin tällä samalla pallopää lookilla? Ei en taida. Nyt tarvitaan muutosta. Ennen otsatukan leikkaamista pari kuukautta sitten olin juuri saanut otsatukan ylettämään keskijakaukselle ja se sopi kasvoihini melko hyvin. Tai sillon uskoin tukkani olevan tätimäinen vaikka nyt kun katson kuvia siltä ajalta naamani näyttää siinä paremmalta, ei niin pyöreältä. Sillon tukkani oli vielä melkein polkka mittainen ja siihen mittaan ei keskijakaus oikein sovi, mutta nyt tukkani alkaa olla keskipitkä ja jos nyt aloitan otsiksen kasvattamisen olisi minulla keväällä pitkä tukka keskijakauksella. Se olin aika chick! Mutta nyt täytyy alkaa kehittelemään kasvatus vaiheen ratkaisuja, taas. Ehkä pyydän kampaajaa ohentamaan otsistani ja leikkaamaan sitä toiselta puolelta vähän lyhyemmäksi, että sitä voisi alkaa kääntämään vähän sivulle minne se voi sitten kaikessa rauhassa kasvaa. Pitää alkaa soitella kampaaja aikaa, jos sitä vaikka alkuviikosta kehtaisi liikkua valosan aikaan ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti